HTML

Mi az élményház?

Minden ami élmény gyereknek és felnőttnek. www.magnoliak.hu

2012.09.19. 22:44 Magnóliások

Miért csináljuk meg mi? Miért járunk főzősikolába, ha van konyhánk és receptkönyvünk?

Arcpakolás.jpgMagam is sokáig hadakoztam az ellen, hogy otthon készítsek bármiféle kozmetikumot. Napi 8-10-12 óra munka mellet, családdal nem tudtam elképzelni, hogy mikor csapjak bele?

Aztán a Húgom - aki egy nagyon nyitott érdeklődő személyiség - egyszer elcipelt magával egy workshopra. Ott találkoztam egy számomra nagyon érdekes emberrel -egy újságíróból lett kozmetikus hölggyel. Azzal kezdte, hogy a szépséghez nem bonyolult és drága kozmetikumokra van szükség. Beszélt a kozmetika "lelki" hátteréről, életmódról. Őszinte leszek - én ebben a témában nagyon kevés embertől fogadok el bármit. Ő hiteles volt nekem. Közel a 60 évhez olyan volt a bőre, hogy negyven évesen magam is megirigyeltem. Ja, és stresszesen élt ő is korábban - de ebből kihozott egy olyan harmóniát amit bárki megirigyelne! Szerényen és célszerűen él! Ő indított el engem egy úton, hogyan bánjak úgy az időmmel, hogy a számomra fontos dolgokra is jusson belőle. (Nem mindig sikerül, de törekszem rá!)Ott készítettem először arcpakolást, fürdősót - teljesen egyszerű, mindennap használatos alapanyagokból.

Részletek a Műhely természetes kozmetikum kurzusairól:
http://magnoliak.hu/hirek/308-kencekeszit-mhely.html
http://magnoliak.hu/hirek/291-szappankeszit-mhely-termeszetes-alapanyagokkal.html

Aztán jött a Műhely - és év elején hívtunk meg egy lányt. Nagyon érdekes előadást tartott  - és a résztvevők készítettek is sok mindent. Egy időben - ahogy ez nálunk lenni szokott - több foglalkozás volt - emiatt én nem vettem részt a foglalkozáson. De van nekem a Húgom, aki készített nekem.Krém készítés kicsi.jpg Ebben volt egy olyan fürdősó, amit magam azóta is elkészítek hétről hétre: Só, tiszta növényi olaj, egy bőrtípusnak megfelelő néhány csepp illóolaj, kakaóvaj vagy sheavaj. Elkészítési idő: 3 perc. Ezt használom azóta - és isteni!  Ekkor lendületet is kaptam és azt hittem, majd készítek krémeket. Aztán ellátogattam néhány oldalra - de "megdermedtem" - volt, hogy nem is értettem. Aztán jött a lelki szemem. Elképzeltem, hogyan mosogatom el az eszközöket, hogyan fog a konyhám kinézni? Ez a fránya praktikum. Ott állok a 120 fokos nemtudommilyen emulgációval :) (nem tudom van-e ilyen) és a gyerekem a kutyámmal átrobog a konyhán - jöttek is a rémek a szemem előtt - kutya fején a 120 fokos... . Hát én bizony nem !
csalános.jpgAkkor hogyan lesz csodaszép bőröm?
Rájöttem - úgy hogy bizony el fogok menni egy olyan helyre ahol ezt készítik - és ha tehetem ott kihasználom, hogy egy erre termett infrastruktúrában, egy ehhez nagyon értő szakembertől megtanulom és elkészítem. Az emberek miért járnak főzőiskolákba - ha a receptekben minden le van írva, konyhája pedig mindenkinek van? Azért, hogy profi körülmények között profiktól lássák meg a titkot! Mert azt egy recept sem írja le!!! Hiába keressük! Az aki tanítja a tudása és a sok-sok tapasztalata által tudja azt, amit megmutat nekünk. Úgyhogy én nagyon várom az október elején - Évát - aki végzettségét tekintve is ért a krémekhez, szappanokhoz, kozmetikumok elkészítéséhez!

Ott megtanulom - és ha a TITOK megnyílik előttem - otthon Kutyával és Gyerekkel megnyitom a Banya - konyhámat!
Részletek a Műhely természetes kozmetikum kurzusairól:
http://magnoliak.hu/hirek/308-kencekeszit-mhely.html
http://magnoliak.hu/hirek/291-szappankeszit-mhely-termeszetes-alapanyagokkal.html

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://magnoliak.blog.hu/api/trackback/id/tr424789041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása